Despre ceasuri, ultima parte

2008-10-10 16:43:18
|
Marius Ghenea - Despre ceasuri, ultima parte

TagHeuer Monaco 

Numele vorbeste de la sine: e un ceas creat cu o misiune precisa, legata de cursele de masini de la Monaco. Mai precis, un ceas creat in 1969 de TagHeuer pentru a onora tagheuermonaco.jpgcompetitia Grand Prix de la Monte Carlo. Un ceas care a fost purtat, printre altii, de Steve McQueen: in general, un ceas mai potrivit pentru cei pasionati de cursele de masini, decat pentru cei impatimiti de ceasuri. Iata de ce am ezitat putin, insa doream totusi sa am in selectia celor cinci ceasuri si un cronograf mai “lejer”, atat ca buget cat si ca recomandare de tinuta. Si totusi, nu m-am hotarat pentru ceva pur sportiv de la TagHeuer, cum ar fi fost un Link sau AquaRacer (ceasuri cu performante outdoor excelente, inclusiv in ceea ce priveste garantia waterproof de 100m sau mai mult, cu recomandari implicite pentru diving), sau la un SLR produs de Tag pentru Mercedes Benz SLR (si asta pentru ca ar fi fost de prost gust sa port un asemenea ceas facut special pentru o masina fara sa conduc si masina in cauza). Am ajuns astfel tot la un ceas mai “clasic” (am pus intre ghilimele cuvantul clasic, deoarece un Tag Heuer masculin ramane, orice i-ai face, pentru mine, un ceas sportiv, de outdoor, si nu unul clasic in adevaratul sens al cuvantului).

Am ales deci cronograful Monaco de la TagHeuer cu curea din piele neagra. O mica precizare cu privire la curea, mi s-a parut nepotrivita: e pacat uneori sa vezi ceasuri care valoreaza destul de mult si arata foarte bine, compromise de curele nepotrivite sau foarte uzate, nu-i asa? Si e la fel de lamentabil sa vezi cum majoritatea distribuitorilor de ceasuri din Romania nu inteleg inca primul lucru despre retail, si anume ca se fac marje de profit foarte bune din accesorii, de exemplu, dar nu limitat la, curele.

Daca as conduce un dealership de ceasuri, nu ar trebui sa fie nici macar un cumparator de ceasuri care sa plece din magazinul meu fara o curea de rezerva (fie pentru a incerca din cand in cand o alta combinatie de culori, fie pur si simplu pentru ca o curea, mai ales daca e de piele, se va uza destul de repede si e mai convenabil sa ai o rezerva la indemana). Situatia concreta de la noi? Am facut o comanda pentru o curea de ceas (pretul curelei era de aproape 500 euro, probabil cu mark-up de peste 100%) si nu mi-a fost adusa nici dupa trei luni. Solutia? Am cumparat-o din Viena, cu prima ocazie, la un pret mai mic. Evident, acolo o aveau in stoc, si daca tot m-au prins in magazin, mi-au vandut doua si nu doar una, sa am o rezerva cand mi se uzeaza prima!

Dar destul cu consideratiile de client carcotas despre slabele servicii pentru clienti de la noi: ceasul arata foarte bine, este un compromis relativ bun intre un ceas business si unul sport, asa ca il puteti purta si asa, si asa! Eu am incercat ambele variante si a fost in regula si la costum, si in echipament sportiv (desi parca un pic off la ambele tinute, poate doar o impresie a mea, din cauza curelei neconvingatoare). Un ceas pe care l-as vedea nu doar pe mana lui Steve McQueen sau Tiger Woods (ati ghicit, modelul Golf Watch a fost facut special pentru marele campion de golf) ci si a lui Einstein (un pic mai aiurit, mai putin conventional, si totusi cu rigoarea unui ceas cronograf cu pretentii automobilistice) si care sta sub “semnul” aerului.

Si, cu acestea spuse, am numit deja si al cincilea si ultimul element universal ce m-a ajutat sa alcatuiesc aceasta parabola a spatiului-timp, a celor mai importanti oameni de stiinta care au trasat si partial redesenat relativitatea timpului si a ceasurilor de calitate pe care le-am purtat in ultima perioada (sfarsitul seriei).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *