Azi in Financiarul a aparut un articol-interviu despre evolutia estimata a comertului electronic in 2011. Articolul este excelent, mai putin titlul, care suna asa: “Marius Ghenea: vom mai vedea 10-15 falimente in retailul online electroIT&C in acest an”. Subtitlul? “Antreprenorul estimeaza ca piata de comert electronic va avea un avans de minim 20%”. Intr-o economie inca afectata de criza, ne-am putea gandi ca o crestere de 20% a unui segment de business este o veste foarte buna si merita promovata prin titrare. Sau poate nu? Poate vrem in continuare sa scoatem in fata doar ceea ce este, sau doar pare, negativ? De ce dintre cele doua afirmatii, ambele corecte, cea negativa este aleasa drept titlu si cea pozitiva este minimalizata intr-un subtitlu? Si pentru ca tot a aparut acest subiect (care a fost reluat de mai multi publisheri online), vreau sa precizez din nou ca FALIMENTUL este un lucru absolut normal pentru mediul de afaceri, fie el antreprenorial sau corporatist. Asa cum exista afaceri de succes si cum exista crestere, exista si afaceri falimentare. Cu precadere, asemenea situatii apar atunci cand o piata emergenta se maturizeaza, chiar pe crestere rapida (asa cum este cazul cu comertul online oriunde in lume). Iar falimentul unui business are cauze mult mai diverse decat o criza sau decat lipsa de profitabilitate, cauze despre care voi mai vorbi in viitor, chiar aici pe blog. Gasiti articolul complet aici.