Marius Ghenea despre relansarea PCfun.ro

2007-04-10 09:10:52
|
Marius Ghenea - Marius Ghenea despre relansarea PCfun.ro

La momentul lansarii, in vara anului trecut, PCfun.ro.ro atragea atentia ca fiind prima investitie a lui Marius Ghenea in domeniul comertului electronic. Fiind unul dintre fondatorii Flamingo Computers si actionar principal la Flanco pe vremea cand respectiva retea s-a consacrat pe piata, Marius Ghenea atrage atentia asupra sa intotdeauna cand vine vorba de investitii.

PCfun.ro a anuntat in perioada sarbatorilor de Paste schimbarea “la fata” a site-ului. Operatia a costat, conform declaratiilor lui Marius Ghenea, peste 100.000 de euro si se vrea cea mai importanta cosmetizare a unui site de comert electronic autohton. Principalele modificari au reprezentat un design superior celui vechi, rebranduirea site-ului, dezvoltarea functionalitatilor pentru a transforma procesele de cumparare si livrare in cativa pasi foarte usor de urmat, precum si dezvoltarea serviciilor de livrare.

art2_1.jpg

Domnule Marius Ghenea sunteti multumit de investitia facuta in PCfun.ro?

PCfun.ro se prezinta astfel ca site-ul de e-commerce din Romania cu cea mai rapida crestere in ultimul an, nu doar in raport cu jucatorii on-line “pure play”, ci si cu site-uri specializate, mult mai vechi si cu referinte in categoria “comert electronic”.

Astfel, daca in vara anului trecut ne aflam pe un loc greu de luat in seama pe Trafic.ro, iata ca acum ne situam pe un loc mai mult decat spectaculos pentru o perioada atat de scurta de timp (locul 13 in Trafic.ro – n.r.).

Insa nu trebuie uitat faptul ca in categoria “comert electronic” din Trafic sunt incluse si multe site-uri de alt profil, ceea ce ingreuneaza comparatia.

Va referiti la Price.ro sau Domo.ro?

Sunt anumite site-uri cu trafic foarte mare, dar care nu se ocupa in mod direct de livrarea de produse on-line. Aceasta componenta fiind privita mai degraba ca fiind destinata promovarii decat comertului.

Revenind insa la PCfun.ro pot face o evaluare a veniturilor din activitatea noastra principala, comertul electronic. Daca in 2006, veniturile au fost aproape nesemnificative, de aproximativ 2.000.000 de euro, iata ca pentru 2007 putem estima venituri de aproximativ 7.000.000 de euro, iar pentru 2008 putem sa declaram cu incredere ca vom obtine venituri de aproximativ 20.000.000 de euro.

Care este motivul evolutiei?

Am avut grija sa investim constant in noi resurse logistice, in largirea parcului auto pentru distributie personalizata in Bucuresti, dar si prin dezvoltarea pas cu pas a magazinului on-line propriu-zis, care a ajuns la peste 4.500 de produse disponibile, situandu-se acum la nivelul unui magazin specializat de mare suprafata, ca si gama a ofertei.

Dar poate cel mai important pas a fost dezvoltarea continua a resurselor umane ale companiei, fara de care actuala directie de dezvoltare nu ar fi fost posibila.

Care este motivatia pentru care consumatorii declara ca au apelat la un anumit magazin on-line?

Poate vi se pare curios dar clientii magazinelor virtuale sunt printre cei mai pretentiosi. Preferintele acestora de top se rezuma la urmatoarele puncte:

– Comod – usor de accesat, usor de navigat, usor de cumparat, fara interventii suplimentare in timpul cumpararii.

– Gama larga de produse, mai multe solutii de cumparare.

– Preturi scazute, mai mici decat in magazinele traditionale si competitive fata de concurentii on-line.

– Costuri mici ale serviciilor si promptitudine in furnizarea serviciilor in general si in livrare in special.

– Informatii si noutati pe site.

Cum face PCfun.ro diferenta?

Am incercat sa facem diferenta prin intermediul serviciilor. In primul rand am simplificat procesul de cumparare. Conceptul de “Easy-shopping” a transformat procesul de cumparare specific unui site de comert virtual intr-unul foarte simplu, care se desfasoara in doar trei pasi. Am impus livrare gratuita oriunde in Romania pentru o comanda mai mare de 200 Lei. Livrare in maximum 24 de ore oriunde in Romania, in timp ce in Bucuresti garantam sa facem acest lucru in aceeasi zi.

In plus, am pus la punct un serviciu “Money-back guarantee” pentru orice produs din magazinul PCfun.ro, dar si un serviciu gratuit de consultanta la achizitie asigurat de specialistii nostri.

Care sunt principalele produse vandute in primul trimestru 2007 pe PCfun.ro?

Bine-nteles ca monitoarele LCD detin suprematia in topul produselor achizitionate de pe PCfun.ro, urmate foarte aproape de notebook-uri. In finalul topului primelor sase categorii de produse se afla produsele Software si PDA-urile, iar la mijlocul topului, oarecum surprinzator pentru un astfel de magazin electronic, se afla telefoanele si televizoarele LCD.

Care sunt avantajele noului site PCfun.ro?

Poate cea mai importanta schimbare o constituie noua interfata a site-ului care contribuie la cresterea vitezei cu pana la 30%. Noua interfata mai dispune de un set de optiuni avansate care permite utilizatorului selectarea si compararea mai facila a produselor.

In plus, aparitia de noi categorii de produse, cum sunt consolele de jocuri si extinderea selectiei de produse cu cerere mare din partea consumatorilor, precum monitoare LCD, de la 10 la 20 branduri sunt doar cateva noutati care sigur vor atrage atentia.

Nu in ultimul rand, noul site ofera un format grafic mai simplu, orientat web 2.0, cu o estetica mai moderna, axata pe functionalitate si nu pe o supraincarcare cu informatie a paginilor site-ului PCfun.ro, menita sa usureze navigarea.

art2_2.jpg

Care este profilul cumparatorului PCfun.ro?

66% dintre clientii PCfun.ro sunt persoane fizice, 33% persoane juridice (intre care cu siguranta sunt foarte multi cumparatori tip SOHO, small-office/home-office), ceea ce ne diferentiaza pozitiv de principalul jucator de pe piata e-commerce din prezent. Peste 40% dintre vizitatorii magazinului actual sunt cel putin la a doua vizita, ceea ce arata ca decizia de cumparare survine dupa un numar mai mare de vizite. Peste 48% dintre cumparatori au achizitionat din nou produse de la PCfun.ro, ceea ce indica un nivel ridicat de satisfactie, chiar daca nici noi nu suntem perfecti …

Adica?

Nici noi nu suntem perfecti, dar suntem atenti la orice feedback care vine de la consumatori, fie el pozitiv sau negativ. Iata un exemplu:

art2_3.jpg

art2_4.jpg

Pare clar ca asteptarile consumatorilor sunt mult mai mari in mediul on-line decat in mediul off-line; e normal, pentru ca sunt mai educati si mai afluenti, in plus ei fac on-line shopping tocmai din lipsa acuta de timp sau pentru ca sunt dezamagiti de experienta de cumparare on-line.

Comments 3

  1. Pingback: Cum arata un site de 100.000 de euro? | Blog Access Point

  2. hmmm…site de 100.000 de euro

    un site gen oss commerce mai mult de 1000E nu face … e clar ca stie sa faca afaceri…

    ce teapa a luat cu site-ul de 100.000 euro

    mai degraba platea lunar pe cineva cu un salar pana in 500E sa se ocupe atent de realizare etc etc decat proiect de 100.000 de euro

    ma rog…cate firme din tara practica concurenta de preturi neloiala? preturi sub listele de resealer ale multor furnizori…www.marketonline.ro, 24pc.ro etc etc…

    si resealleri spun asa: luati atitudine dati-i in judecata voi magazinele…ha dar nu voi controlati piata desteptilor, nu voi le permiteti

    din 2009 intra in vigoare legile din ue si adio cu “preturile” si combinatiile facute cu nu stiu ce furnizor…ca asa e romanul foamea dupa bani in loc de calitatea serviciilor

    “calitatea serviciilor”: pcfun.ro, pcgarage.ro, mediadot.ro s.am.d

  3. Post
    Author

    Cu scuzele de rigoare pentru posibila eroare din text, cred ca informatia a fost luata ad-literam din ziarul respectiv dar informatiile furnizate de mine nu erau chiar acestea, intrucat suma de 100 mii euro includea si toata campania de rebranding, cu mai multe investitii in promovare media (e vorba de o perioada din anul 2007). Majoritatea investitiei a mers de fapt in aceasta directie. Fiind un buget de acum un an, chiar nu mai retin exact cifrele pe diverse categorii de costuri, dar constructia propriu-zisa a site-ului a costat mult mai putin, cu siguranta cu un ordin de marime mai putin. Nu cred sa existe vreun site in Romania sau in regiune care sa fi costat 100 mii euro doar productia site-ului!

    Marius Ghenea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *