In ultimii trei ani, piata retailului online s-a dublat in fiecare an. Vanzarile de electronice, electrocasnice, dar mai ales de produse IT&C prin intermediul magazinelor virtuale au devenit o amenintare serioasa la adresa comerciantilor clasici, care s-au decis sa contraatace.
Comertul online a fost tratat pana acum de marii retaileri mai mult ca o anexa, un suport pentru vanzarile din magazine, iar site-urile acestora semanau – iar la unii seamana si acum – mai mult cu niste cataloage online decat cu un magazin virtual.
Comertul online a fost tratat pana acum de marii retaileri mai mult ca o anexa, un suport pentru vanzarile din magazine, iar site-urile acestora semanau – iar la unii seamana si acum – mai mult cu niste cataloage online decat cu un magazin virtual. In schimb, cei care au intuit potentialul unei astfel de afaceri culeg acum roadele, masurate in cifre de afaceri care au depasit in unele cazuri, pragul de zece milioane de euro si cresc cu 100% pe an. Evident volumele de vanzari realizate de magazinele online romanesti nu sunt comparabile inca cu cele realizate pe plan international, si de aici si cresterile spectaculoase. Trendul va continua insa si pe parcursul urmatorilor ani, anticipeaza jucatorii din piata.
“Credem ca si in 2007 cresterea se va mentine la acelasi nivel, in conditiile in care retailul traditional a inregistrat cresteri modeste in acelasi interval, ba chiar pe anumite categorii de produse am asistat la diminuarea pietei de la un an la altul”, spune Marius Ghenea, presedintele FitDistribution, companie care opereaza magazinul PCfun.ro.ro. “Cresteri de 100% pe an nu sunt neaparat prea mari, tinand cont ca se porneste totusi de la cifre foarte mici; cresterea PCfun.ro.ro, spre exemplu, este pana in prezent de aproape doua ori la fiecare trei luni, ceea ce inseamna o crestere de peste zece ori in ultimul an”.
In fata acestor rezultate, retailerii traditionali incep sa priveasca activitatea de comert online cu alti ochi.