Piata de comert electronic din Romania este evaluata de principalii actori la valori cuprinse intre 100 si 180 de milioane de euro, pe 2007.
Diferenta este cauzata de faptul ca piata este foarte fragmentata, in permanenta apar noi jucatori, iar apetenta cumparatorilor pentru mediul virtual depaseste lunar si cele mai optimiste asteptari, astfel incat reperele de prognozare a valorii acestei piete pot diferi de la companie la companie.
Cresterea pietei online din Romania este estimata la peste 100% in 2007 si cu o mentinere a acestui ritm de dublare anuala pana in 2009-2010, cand se asteapta sa atinga nivelul de un miliard de euro anual,a declarat pentru Business Standard Marius Ghenea, director general al PCfun.ro.ro. Aceasta crestere este motivata in principal de nivelul foarte redus al pietei online din Romania si de faptul ca achizitiile online sunt din ce in ce mai mult vazute de clientii romani ca o alternativa reala la achizitiile din magazinele traditionale, potrivit reprezentantului PCfun.ro.ro.
Piata online aproape ca nu exista deloc acum unu-doi ani, iar in ultima perioada a inceput sa intre in atentia clientilor ca o alternativa la cumparaturile traditionale, a precizat Ghenea. PCfun.ro.ro a inregistrat in ultimele sase luni ale anului 2006 vanzari totale de peste un milion de dolari si estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 7,5 milioane de dolari, cu atingerea in 2008 a pragului de 20 milioane de dolari.
Cresterea exploziva pe care o estimam pana in 2008 este partial explicata si de cresterea foarte rapida a pietei online, in general, in Romania, crestere de cel putin doua ori pe an in perioada 2007-2008, a precizat, cu putin timp in urma, Marius Ghenea.
Reprezentantii principalelor magazine online de pe piata locala sunt de parere ca piata de comert electronic este de-abia la inceput si ca ritmul de crestere este foarte alert.