Azi in Financiarul apare un articol despre site-urile de reduceri tip “Groupon”. Chiar daca este mai nou intrat pe piata romaneasca, probabil ca vom vedea Groupon crescand destul de repede si atragand mult interes din partea cumparatorilor. Cu privire la situatia actuala, iata si un grafic prezentat de Financiarul cu privire la numarul de fani Facebook al site-urilor de cumparaturi colective, reduceri sau cupoane (pe primul loc, cu peste 100 mii fani, Kuponiada.ro). Personal, cred ca ofertele acestor site-uri ofera valoare reala cumparatorilor, insa nu sunt convins ca ofera la fel de multa valoare si comerciantilor, ceea ce in timp este posibil sa creeze o ruptura intre cerere si oferta, pentru ca orice astfel de intermediar ar trebui sa alinieze interesele celor doua parti, nu sa ia de la o parte si sa dea celeilalte parti. O problema semnificativa este ca aceste site-uri vor stimula un grup din ce in ce mai mare de “vanatori de oferte”, care vor merge intotdeauna la “deal-ul zilei”, in timp ce interesul tuturor comerciantilor ar trebui sa fie acela de a-si fideliza clientii, nu de a vinde doar atunci cand ofera un discount foarte mare intr-o promotie sau oferta speciala.