Gut-feeling antreprenorial

2011-06-29 19:16:54
|
Marius Ghenea - Gut-feeling antreprenorial

Vorbim de multe ori despre decizii antreprenoriale bazate pe intuitie, fler sau “gut-feeling”. Pe baza unor constatari empirice, atat cu privire la experienta mea personala, cat si din relatarile altor antreprenori, la momente de timp, nu de putine ori in legatura cu decizii importante, se pare ca antreprenorii simt ceva in stomac care ii ajuta sa mearga intr-o directie sau in alta. In ce masura acest impuls numit popular in engleza gut-feeling este bazat pe ceva anume, nu stiam sa spun. Recent, am gasit si o explicatie, nu doar logica, ci chiar bazata pe cercetari neurofiziologice: senzatiile viscerale declansate de analiza diverselor scenarii viitoare (si care au rezultate oarecum previzibile, bazate pe experiente anterioare fie ele si intrate in zona subconstienta) actioneaza ca niste “markeri somatici”. Aici intram deja intr-o zona teoretica dintr-o cu totul alta specialitate decat a mea, psihiatria, asa ca las locul specialistului (intamplator chiar fratele meu, Dan) sa descrie mai departe ce se intampla cu acesti markeri somatici si cum ajuta ei la decizii mai bune, mai adecvate, ceea ce da consistenta ideii ca un astfel de extra-simt antreprenorial chiar exista. Puteti citi materialul integral al articolului sau Gut feeling aici. De asemenea, gasiti pe blogul sau www.danghenea.wordpress.com multe alte subiecte interesante de psihologie si “noematica”, pentru cei pasionati. Oricum, concluzia este ca probabil nu degeaba se spune uneori ca sistemul digestiv este al doilea creier al omului, iata ca pana si deciziile antreprenoriale importante trec uneori prin stomac…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *