FitDistribution va deveni tinta unei achizitii strategice

2006-07-28 09:14:51
|
Marius Ghenea - FitDistribution va deveni tinta unei achizitii strategice

Wall-Street: Care au fost inceputurile companiei FitDistribution?

A fost un start-up din punctul de vedere al businessului. Astfel, in vara anului 2002 am fondat practic compania FitDistribution, construind un business de la zero. Inca de la inceput, focusul nostru a fost indeosebi pe componente cheie de calculatoare si pe PC-uri ansamblate, iar in ceea ce priveste orientarea, ca si segment de clienti, principala tinta pe care ne-am propus-o a fost segmentul de dealeri specializati in IT si multimedia.

Wall-Street: Cum s-a dezvoltat piata in timp si care au fost efectele asupra strategiei companiei?

In timp, lucrurile s-au schimbat pe fondul evolutiei pietei. Canalele de distributie s-au amestecat putin, existand in acelasi timp si migratii semnificative la nivelul clientilor finali de la un anumit tip de achizitie la altul. Am ajuns astfel sa fim unul dintre distribuitorii de IT cu o buna reputatie in segmentul de mijloc cu o cifra de afaceri de aproximativ 10 milioane de dolari anual care serveste o piata nationala.

Wall-Street: Care a fost statutul dvs. in companie de-a lungul timpului?

Inca din 2002 eu am detinut 50% din FitDistribution, iar recent am preluat compania in proportie de 100%. Am avut alaturi de noi pentru o buna perioada de timp si un fond de investitii strain. Am ales sa preiau compania in totalitate deoarece mi se pare o oportunitate interesanta pentru a duce compania intr-o noua etapa de dezvoltare. Din propria experienta, caile de a ajunge acolo sunt, in primul rand, consolidarea pe piata prin fuziunea cu un alt distribuitor complementar de o talie asemanatoare astfel incat volumul de business sa creasca semnificativ.

In al doilea rand, in masura in care vom aduce afacerea FitDistribution la o cifra de afaceri de peste 20 milioane de euro, aceasta va deveni o tinta interesanta pentru o posibila achizitie strategica. Estimez ca aceasta miscare nu se va produce foarte rapid, fiind vorba de niste etape care trebuie bine esalonate in timp, insa ma astept la un orizont de timp de 2-3 ani pentru un asemenea plan de dezvoltare. Ca in orice business, destinatia finala este valorificarea cat mai bine a investitiilor initiale si ulterioare, iar un exit prin integrarea intr-o retea mai mare de distributie reprezinta cea mai eficienta metoda in acest sens.

Wall-Street: Ati inceput negocierile cu acest posibil partener?

Pe partea de fuziune negocierile au inceput deja. In acest moment suntem pe o lista scurta si previzionez ca in umatoarele trei luni am putea sa semnam un plan de fuziune sau de consolidare.

Wall-Street: Ati cautat dvs. companiile sau acestea au venit direct la dvs.?

Aceasta initiativa s-a produs din ambele sensuri. Au fost investitori care mi s-au adresat in ideea unei posibile dezvoltari de o asemenea natura. De asemenea, si eu m-am orientat catre afaceri pe care le-am considerat potrivite si complementare.

Wall-Street: Care au fost motivatiile care v-au determinat sa incepeti o afacer de la zero?

Proiectul FitDistribution a fost inceput exact dupa ce am vandut intreaga participatie la Flamingo, adica la inceputul lui 2002. Consider ca la momentul respectiv era ultimul tren pentru un start-up la un nivel rezonabil din punctul de vedere al investitiei initiale intr-o asemenea industrie. De atunci, lucrurile s-au schimbat destul de mult pentru ca structura pietei s-a modificat iar distributia a suferit o serie de socuri. Cu toate acestea, investitia initiala nu a fost una mica, aceasta ridicandu-se la 1 milion de dolari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *