O carte care, desi nu este neaparat gandita ca un studiu de marketing, e dupa mine un must-read pentru un specialist in marketing, ca si pentru un manager care incearca sa ajunga departe. Asa cum spune si subtitlul, ideea cartii este: “little things can make a big difference”. De la povestea lui Paul Revere care a prevenit americanii de venirea trupelor engleze pana la succesul marcii de incaltaminte Hush Puppies si pana la declinul crimei in New York, autorul trateaza toate aceste evenimente in mod nediscriminatoriu ca pe niste “epidemii sociale” si incearca sa afle ce anume declanseaza aceste epidemii si care sunt factorii de propagare pentru ele. Aflati cate ceva despre “conectors”, “mavens”, “stickiness factor” si alti factori ai acest epidemii. Cred ca ceea ce ne ajuta sa aflam cartea este ca sunt multe lucruri simple pe care le-am putea face cu totii pentru succesul companiei noastre, a marcii pe care am lansat-o sau pur si simplu pentru a fi mai confortabili cu noi insine prin ceea ce facem, daca am sta putin sa analizam asemenea fenomene si raspandirea lor de la inceput pana la acel moment de “tipping” in care multiplicarea efectului este exponentiala, exact ca in cazul raspandirii unei boli epidemice (de aceasta data e vorba de “epidemii benigne” in cea mai mare parte). Puteti in plus sa participati si la o controversa legata de statisticile din aceasta carte, mai ales experimentul lui Stanley Milgram, cu trimiterea unor scrisori de la Omaha si Wichita la Boston prin “cunostinte”, pentru a demonstra ca nu exista decat cel mult 6 grade de separatie si ca in final, traim intr-o lume foarte mica (a.k.a. “the small world experiment”). Daca veti studia alte surse decat cele prezentate de Gladwell in The Tipping Point, veti constata probabil ca sunt unele inconsistente in experimentul lui Milgram care ar putea pune la indoiala teoria “six degrees of separation”, desi ea sta la baza a numeroase analize recente ale societatii umane si in particular a fenomenelor de social networking…